Join the club!

IMG_0534_Fotor.jpg

俺もだよ!(相手と同じく悪い状況にいる)

例えば、あまりにもテストが難しくて全然できなかったと、ブツブツ文句を言っていたら、友達が「同じく、私も!」の意で'join the club'と言う。

join the ˈclub (informal) used when sth bad that has happened to sb else has also happened to you

So you didn't get a job either? Join the club!

[Oxford Advanced Learner’s Dictionary]

Jóin the clúb! =Wélcome to the clúb!

《英略式》おれも同じ苦境さ.

“It took me almost three hours to get to work today!”“Join the club! It took me three and a half. I don’t think I can take this snow much longer.”

「今日は仕事に取りかかるまでに3時間くらいかかったわ」「ぼくも同じだよ!ぼくは3時間半かかったよ.この雪にはいい加減うんざりだな」

[ジーニアス英和(第4版)・和英(第3版)辞典]

Join the club !

«口» (運が悪いのは)ぼくも同じだ,お互いさま.

[リーダーズ英和辞典 第3版]

Written by Kiriyone